Urban Senses
Urban Senses doet contextgebonden onderzoek en adviseert over implementatie van gedragsbeïnvloedende toepassingen. Ons doel is het creëren van een positieve omgevingsboodschap. Na een gedegen omgevingsanalyse wordt een samenhangend geheel van zintuigbeïnvloedende middelen voorgesteld, waarmee het gedrag van de doelgroep effectief wordt beïnvloed. Daarnaast richten wij ons op de gebiedsgerichte wijkaanpak waarbij we middels een samenhangend geheel van interventies de leefbaarheid aanpakken. Een positieve kijk op veiligheid is daarbij richtinggevend.
Urban Team
De oprichter, Richard de Vries
Urban Senses is opgericht door Richard de Vries. Richard de Vries is zijn carrière begonnen als zelfstandig grafisch vormgever. Later heeft hij de overstap gemaakt naar de nationale politie. Vanuit daar heeft hij zijn bachelor Integrale Veiligheidskunde behaald en zijn kennis aangevuld met een minor omgevingspsychololgie en een bestuurskundige master Urban Management. Zijn creatieve basis aangevuld met een ruime kennis van het veiligheidsdomein maakt dat hij tot creatieve en out of the box aanbevelingen kan komen op het gebied van gedragsbeïnvloedende toepassingen.
Artdirector en innovator, Iven de Jong
Iven is één van de creatieve breinen achter Urban Senses, maakt ideeën visueel en komt met vernieuwende en innovatieve concepten. Zijn kritische en perfectionistische blik zorgt ervoor dat ideeën nog meer de diepte in gaan en dat de puntjes op de i worden gezet.
Communicatieadviseur en trendspotter, Minke Korving
Minke heeft haar sporen verdiend op het gebied van communicatie en marketing bij diverse grote bedrijven. Ze spot kansen in de samenleving en denkt mee over verbeteringen en toepassingen die bijdragen aan het positief beïnvloeden van gedrag in de openbare ruimte. Ze denkt out of the box, concretiseert en brengt structuur in creatieve ideeën.